Sunday, May 23, 2010

Another Poem

Para sa laki nga tambok kagab-i
Ni Luis Batchoy

Duro gid nga salamat
Kay bangud sa imo mga hikaplos
Sa akun malapad nga dughan
Liwan ko nabatyagan
Nga ayhan ang imo ginasagap
Ang manggad ni Marikudo.
Sa imo mga bibig nga dahak dahak
Nadugos ko liwan ang prutas
Nga daw sa bulawan nga tagipusuon
Sa isla sang Guimaras.
Sing matal-usan ang hugot mo nga kamot
Sang mas hugot mo nga bibig
Sa pakipagambit sa gintunaan
Sang akun lawasnon nga kalipay
Gilayun ako gintubuan sang mga kuyos
Kag nagkayab ako sa kahimayaan
Bisan pa ako dalitan nga gabunan.
Sa akon pagpanigal-ot sa kweba
Nga mas mariit pa sang sa Tarangban
Mayad kay wala ber isa ka binukot nga makahas
Magpamalabag sa akun tinutuyo
Kag liwan nagsigrab sa akun kalawasan
Ining dugo nga ginpanubli
Kay ulang Buyong Humadapnon
Ilabi sa tanan, salamat gid
Kay sa pagbusawak sang kalipay
Nagbusawak man ang tuburan
Sang akun pagpamalaybay
Ano abi kay dirii sa Manila
Maalat ang ulan nga ginabunyag ko
Sa bagtik nga duta sang kamingaw
Duro gid nga salamat sa imo.
Sa imo panglaba nga ginahigugma mo ako
Tulad sang gugma nga gin tagnay ni Tungkong Langit
Kag sa imo gugma, nagatuo ako
Ano gani liwat ngalan mo ah?

Para sa lalaking mataba kagabi
Ni Luis Batchoy

Maraming salamat
Dahil sa iyong mga hikaplos
Sa malapad kong dibdib
Muli kong naramdaman
Na baka ang hinahanap mo
Ay ang kayamanan ni Marikudo
Sa iyong matakaw na mga bibig
Nadugos kong muli ang prutas
Na parang ginintuang puso
Ng isla ng Guimaras.
Nung mapalitan ang mahigpit mong kamay
Ng mas mahigpit mong mga bibig
Sa pakikipagambit sa pinagmumulan
Ng aking makamundong kaligayahan
Agad akong tinubuan ng mga bagwis
At pumailanlang ako sa luwalhati
Kahit pa ako'y isang makalalasong gabunan
Sa aking pagsusumiksik sa kweba
Na mas mariit pa kay sa Tarangban
Buti't walang ni isang binukot na nangahas
Humadlang sa aking minimithi
At muling nagumapoy sa aking katawan
Itong dugong minana pa
Kay Ulang Buyong Humadapnon
At higit sa lahat, salamat
Dahil sa pagbulwak ng kaligayahan
Bumulwak din ang bukal
Ng aking panulaan
Kasi naman, dito sa Maynila
Maalat na ulan ang aking binibinyag
Sa tigang na lupa ng pangungulila
Maraming salamat sa 'yo
Sa iyong pangalaba na iniibig mo ako
Katulad ng pagibig na inaalay ni Tungkong Langit
At sa iyong pagibig sumasaplataya ako
Ano nga ulit ang pangalan mo?

No comments: